Відбулася обласна патріотична конференція «Гра «Джура» як фундаментальний елемент виховної системи формування національної ідентичності учнівської молоді»

З метою обміну ідеями, досвідом та кращими практиками, спрямованими на вдосконалення системи національно-патріотичного виховання молоді, утвердження національної громадянської ідентичності підростаючого покоління, зокрема через гру «Сокіл» («Джура»), та з нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи 20 листопада 2025 року  комунальним позашкільним навчальним закладом «Центр національно-патріотичного виховання, туризму та краєзнавства учнівської молоді» в онлайн-режимі було проведено обласну патріотичну конференцію «Гра «Джура» як фундаментальний елемент виховної системи формування національної ідентичності учнівської молоді».

З вітальним словом до учасників конференції  звернулась Наталія Дягло, начальник відділу дошкільної, позашкільної освіти, оздоровлення та виховної роботи Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації.

На пленарному засіданні динаміку громадянської ідентичності населення України висвітлила кандидат історичних наук, доцент кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. К.Д. Ушинського Лідія Нестеренко.

З доповідями про гру «Джура» як виховну систему формування національної ідентичності учнівської молоді, основні завдання «Джури» та їх реалізацію в сучасних реаліях виступили Тарас Рондзистий, директор Міжнародної благодійної установи «Центр національного відродження», та Борис Скребцов, в. о. директора Українського державного центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді.

Представник Українського інституту національної пам’яті в Чернігівській області Сергій Бутко представив до уваги учасників заходу  матеріали, які стануть в нагоді при підготовці різноманітних заходів (конкурсів, вікторин, ігор тощо) в рамках Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).  

Про особливості формування лідерської (провідницької)  свідомості через гру «Джура» розповіла Неля Лавріненко, голова Виховної ради Всеукраїнської молодіжної громадської організації «Спілка Української молоді в Україні», директор приватного закладу освіти «МудрАнгелики».

Олена Дорошенко, методист  комунального позашкільного навчального закладу «Центр національно-патріотичного виховання, туризму та краєзнавства учнівської молоді», ознайомила присутніх зі змінами та сучасними підходами до проведення заходів у рамках гри «Сокіл» («Джура») в умовах сьогодення в прикордонній Чернігівській області.

Власним досвідом щодо дієвості гри «Джура» у позакласній роботі з патріотичного виховання здобувачів освіти Чернігівщини поділилися Ганна Степаненко, методист комунального позашкільного навчального закладу «Чернігівський центр дитячо-юнацького туризму, краєзнавства та військово-патріотичного виховання», Тетяна Потієнко, вчитель історії Парафіївського ліцею Парафіївської селищної ради, виховник куреня імені Дмитра Бортника, та Лариса Оснач, педагог-організатор Куликівського ліцею Куликівської селищної ради, виховник куреня імені Ігоря Сніжка.

Лідія Миронова, директор закладу позашкільної освіти «Центр творчості дітей та юнацтва» Деснянської селищної ради, розповіла про волонтерську діяльність, якою активно займаються юні джури Чернігівщини у рамках Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

Інформацію щодо роботи Чернігівської обласної школи виховників джур з підготовки фахівців до організації гри «Джура» в закладах освіти представила методист  комунального позашкільного навчального закладу «Центр національно-патріотичного виховання, туризму та краєзнавства учнівської молоді» Олена Дорошенко.

Модератором обласної патріотичної конференції був Петро Степовик, директор комунального позашкільного навчального закладу «Центр національно-патріотичного виховання, туризму та краєзнавства учнівської молоді», який підвів підсумки заходу та наголосив, що система національно-патріотичного виховання має бути постійною й спрямованою на кінцевий результат – виховувати справжнього громадянина-патріота своєї країни.